• FM: 106,8 Mhz • 96 Mhz • 92,3 Mhz
  • AM: 1323 Khz • 1197 Khz • 1593 Khz
My Social Profile
Marosvásárhely, Romania
  • Valuta árfolyam

  • EUR4.9759 RON
  • USD4.5755 RON
  • GBP5.8440 RON
  • HUF1.2956 RON

Bevonta mai lapszámát az El País címû spanyol napilap

Bevonta mai lapszámát az El País címû spanyol napilap, miután kiderült, nem volt valódi az a fénykép, amelyet a jelenleg kubai gyógykezelésen részt vevõ rákbeteg venezuelai elnökrõl közölt – írta honlapján a baloldali újság.

Az El País címlapján megjelent fotó, amelyet a Gtres Online hírügynökség bocsátott a lap rendelkezésére, az újság internetes
oldalára is felkerült: rajta egy kórházi ágyban fekvõ – mint utóbb kiderült -, Hugo Chávezre kísértetiesen hasonlító intubált férfi
látható. A spanyol újság honlapján közölte, az után döntöttek a csütörtök hajnalban megjelent lapszám terjesztésének leállításáról és új kiadás nyomásáról, hogy független módon nem tudták hitelesíteni azt, mikor, hol és milyen körülmények között készült a – Gtres Online szerint a venezuelai államfõt mutató – felvétel.

Az El País szerkesztõsége közleményében azt írta: az eset miatt nem biztos, hogy minden hazai és külföldi újságárusnál elérhetõ lesz a lap nyomtatott változata. Az újság elnézést kért olvasóitól, és mint írta, vizsgálatot indít a fénykép hitelesítésével kapcsolatban elkövetett hibák felderítésére.
Ernesto Villegas venezuelai tájékoztatási miniszter csütörtökön Twitter-bejegyzésében közölte: a fényképet a YouTube videomegosztó portálról szedték le, és az nem Chávezrõl készült. Hugó Chávezt daganatos megbetegedése miatt decemberben mûtötték meg Kubában, ahonnan még nem tért haza. Egészségi állapotáról hivatalos forrásból nem sokat tudni, így az hetek óta találgatások tárgya Venezuelában és a többi latin-amerikai országban egyaránt.
MVR

 


január 24, 2013